Ha tetszik, oszd meg: FacebookAdd a Twitter-hezeMail

2011. június 10., péntek

Albumok és tablók

Mostanában nem csak az informatika érettségi javítása miatt ültem sokat a gép előtt.
Lelléék ballagására Hajnika néni kért meg egy speciális tabló készítésére. Mindenkivel lerajzoltatta saját magát, majd nekem kellett "egybe szerkeszteni" digitálisan fényképpé, hogy minden ballagónak átadható legyen a tarisznya mellé. Sajnos a méret miatt mégsem fért be a tarisznyába a fénykép, hiszen ha 33 képet még élvezhető méretben szeretnénk látni, akkor legalább egy A4-es fele szükséges.

 
A másik vállalás -szintén az óvodába- egy rendes tabló elkészítése volt. Ebből egy készült, de a gyerekek fényképezése is az én feladatom volt, amit háromszori alkalommal tudtam végrehajtani teljes egészében. (Valaki mindig hiányzott.) Margaréta-csoport lévén a maragaréta lehulló szirmaiban vannak a gyerekek, ahogy a szél szétszórja majd őket a város különböző iskoláiba. Sajnos idő hiányában a fényképek mellől lemaradtak a nevek, de a ballagás így is szuperül sikerült, a nevek pedig később majd helyükre kerülnek.


A másik csoport Vili és osztálya volt. 4 év után elválnak az alsós Tanító néniktől, így ott is bevállaltam egy digitális munkát, a Tanító néniknek 1-1- fotókönyv elkészítését. Ehhez megint magam fotóztam a gyerekeket, majd a szülőktől egy-egy 13 cm x 5 cm-es sima papírra kértem egy-egy idézetet a Tanító néniknek. Ezeket beszkenneltem, az elkészült fotókat manipulálgattam kicsit és hozzátettem még az erdei iskolákban készült osztályképeket. Segítséget kértem Krissztől a fotókönyvvel kapcsolatban (gerinc, levágás, stb.) aztán késznek nyilvánítottam. Hétfő éjjel elküldtem a képeket, szerda éjjel megérkezett a visszaigazolás, hogy elkészültek a könyvek. Nagyon jók lettek, bár kicsit erős a piros az előhívott képeken. (Előtte két képet simán fotólaborban 21 centis méretben előhívattam, pont a színerősség és a minőség miatt, azokon normális volt a piros erőssége.) Ilyenek lettek, a belsejében pedig ilyen képek és idézetek vannak:


Keddtől informatika és egyéb érettségin ülök, most egy kicsit elegem is van a gépből. Nem baj, mert egy előre nem látott nagy feladat még vár rám a nyáron, aminek csak egy részéhez kell a gép. :))

Nincsenek megjegyzések: